ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ 



Μπορεί να υπάρξει αλγόριθμος που να τους δίνεις τον αριθμό εκπαιδευτικών που θέλεις να διορίσεις και να σου βγάζει το ακριβές νούμερο για κάθε ειδικότητα;
 
Και βέβαια μπορεί να γίνει αλλά πρέπει να ληφθούν υπόψιν αρκετοί παράγοντες όπως μέγεθος σχολείων , α και β αναθέσεις , τρέχοντα οργανικά και λειτουργικά κενά κλπ .
Με τα παραπάνω βλέπεις ότι η αστοχία του περίφημου ‘αλγόριθμου’ πάνω στον οποίον βασίστηκαν οι διορισμοί του 2021 στην Γενική Παιδεία ήταν προδιαγεγραμμένη … Ένας ‘παιδικός’ υπολογισμός με τον οποίο προσθαφαιρέσουν και διαιρούσαν ώρες περιλαμβάνοντας ακόμη και τους ήδη διορισμένους με οργανική θέση δείχνει ότι ο υπολογισμός βαφτίστηκε ‘αλγόριθμος’ ίσως για να προσδώσει ψυχολογική βαρύτητα ώστε να μην τον αμφισβητήσεις κανένας. 

Θα είχε αξία να φτιάξουμε ένα αλγόριθμο τέτοιο που να περιλαμβάνει όλες αυτές τις μεταβλητές και να δίνει αποτέλεσμα; 

Κατά την γνώμη μας όχι, γιατί ΠΑΝΤΑ οι διορισμοί είναι μικρότεροι από τις ‘πραγματικές’ ανάγκες.

 Πως τότε θα μπορούσε να είναι οι διορισμοί για κάθε ειδικότητα; 

Το μοντέλο που θα προτείνουμε βασίζεται στην λογική της ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ . Επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι η Μηχανική μάθηση εφαρμόζεται σε μια σειρά από υπολογιστικές εργασίες, όπου τόσο ο σχεδιασμός όσο και ο ρητός προγραμματισμός των αλγορίθμων είναι ανέφικτος. Είναι η επίλυση προβλημάτων με ευφυείς προ.σεγγίσεις και βασίζεται στη δυνατότητα των συστημάτων να μαθαίνουν. 

Τι να κρατήσουμε από την παραπάνω προσέγγιση; 

Ακριβής αλγόριθμος ανέφικτος – ευφυείς προσεγγίσεις – το σύστημα μαθαίνει 

Πως η παραπάνω προσέγγιση μπορεί απλά να εφαρμοστεί σε ένα σύστημα διορισμών; 

Έχουμε μια περιοχή (πχ Α Πειραιά) όπου κάθε χρονιά για τα τελευταία 3 χρόνια ( η διάρκεια συζητήσιμη) προσλαμβάνονται πάνω από 10 Φυσικοί ως αναπληρωτές (ο αριθμός 10 τυχαίος) ενώ για κάθε ειδικότητα πρέπει να μπει ένα κατώτερο όριο εφαρμογής το οποίο σε καμία περίπτωση κάτω από 4. Μπορούμε λοιπόν με ικανοποιητική ασφάλεια να δεχθούμε ότι διορίζει 30% δηλ 3 Φυσικούς ακόμα και ως υπεράριθμους σε αυτή την διεύθυνση , χρησιμοποιεί 30% δηλαδή 3 θέσεις για αποσπάσεις κλπ και το υπόλοιπο 40 % δηλαδή 4 θέσεις Φυσικών ως αναπληρωτές. Με αυτό το τρόπο προσεγγίζουμε με ασφάλεια τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης για κάθε ειδικότητα αφού υπάρχει η δικλείδα ασφαλείας του ποσοστού αναπληρωτών 
Αυτή η λύση προσεγγίζει την λύση που θα έδινε ο ‘αλγόριθμος’ αφού κάθε χρονιά ‘διαβάζει’ τα νέα δεδομένα που προκύπτουν και προσαρμόζεται σε αυτά. Δεν έχει την ακαμψία του εφαρμοσμένου ‘αλγόριθμου’ του Ιουλίου του 2021 αλλά δημιουργεί την αναγκαία σταθερότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Με αυτό τον τρόπο ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν οργανική και είναι σε διάθεση ΠΥΣΔΕ μπορούν πλέον να έχουν μια επαγγελματική ασφάλεια και μια οικογενειακή σταθερότητα . Η πρωτόλεια μορφή του προτεινόμενου αλγορίθμου διορισμών δίνει την προτεραιότητα στους ήδη μόνιμους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση και έχει την ευελιξία να αλλάζει το ποσοστό ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε χρονιάς για μόνιμους διορισμούς. 

Χρονοδιάγραμμα για την τοποθέτηση αναπληρωτών και μόνιμου προσωπικού πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς. Ο προγραμματισμός της νέας χρονιάς πρέπει να γίνεται πριν το τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Τέλος Μαϊου οι διευθυντές έχουν πλήρη εικόνα για τις συνταξιοδοτήσεις και μεταθέσεις μονίμων. Συνεπώς οι υπόλοιπες θέσεις προσφέρονται για μόνιμους διορισμούς και για αναπληρωτές.

Υ.Γ. θα θέλαμε τεκμηριωμένες απόψεις συναδέλφων για να επαναπροσδιοριστούν τυχόν σημεία που δεν προβλέψαμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου